wtorek, 5 lutego 2019

Relacja Dawida z Panamy

Nie byłem w Panamie podczas Dni w Diecezjach – tygodniu poprzedzającym ŚDM. Był mój brat, od razu zaskarbiając serca mieszkańców Chitré.

 
Po powrocie z Panamy Dawid napisał na swoim profilu FB:

„Wróciłem cały i zdrowy z ŚDM (PANAMA)

18 dni tripa życia, ponad 20 tys. km przebytych, masę przygód. Nie na darmo wybrano Paname. Można było zobaczyć dwa światy. Jeden bogaty, drugi strasznie biedny. Grając z panamczykami w piłkę, po raz pierwszy się wstydziłem. Ale nie swojej gry, ale tego że ja mam buty, a inni grają boso. Duża lekcja pokory dla każdego z nas. Doceniajmy wszystko to co mamy załoga, płyniemy na tym samym statku.

Poznałem bardzo dużo ludzi, setki tysięcy uśmiechniętych z całego świata. Mocna lekcja wiary. Wiele wspaniałych przeżyć, które trudno opisać słowami.

Z dumą chodziłem z flagą Polski z napisem OPATÓW. To moje miasto, w którym się wychowałem i zawsze je godnie reprezentuje, grając w piłkę czy gdziekolwiek jestem.

«Pszczoła jest maleńka wśród latających stworzeń, lecz owoc jej pracy słodyczą przewyższa wszystko» (Syr 11,3)

Wspieram modlitwą zawsze, z Panem Bogiem!

 
Przed spotkaniem w Panamie młodzi mieli szansę poznać lokalny Kościół Ameryki Środkowej. Dni w Diecezjach mają na celu ożywić codzienność miejscowego duszpasterstwa. Lokalna wspólnota otrzymuje od młodych dar świadectwa wiary w Chrystusa. Natomiast parafia ofiaruje uczestnikom Światowych Dni Młodzieży gościnę w rodzinach lub placówkach publicznych np. szkołach. 

Dawid mieszkał przez tydzień u jednej z rodzin w Chitré, miejscowości oddalonej prawie 4 h autem na południe od stolicy Panamy. Pamiętam, że rozśmieszyło mnie, gdy któregoś dnia jego rodzina z troską poprosiła go, żeby założył długie spodnie i bluzę, bo miało wiać i być zimno. Dawid zapytał, ile stopni ma być z rana. Odpowiedzieli, że 21 C na plusie... Tak wygląda lato w Panamie w styczniu.

Fotorelacja Dawida ze Światowych Dni Młodzieży w Panamie
(Można kliknąć na pierwsze i przeglądać zdjęcia jako prezentację)





















 
#słońce #sun #sol #uśmiech #smile #sunset #pustynia #desert #desierto #radość #joy #happy #sport #football #piłkanożna #realmadrid #halamadrid #man #model #polishboy #love #instagood #photooftheday #beautiful #happy #tbt #picoftheday #wyd #jmj #śdm #panama
– – –
Powyższy reportaż można skomentować pod odpowiednim postem na FB:
Lub na instagramie: