niedziela, 14 kwietnia 2019

Ambiwertyk melancholik, INFP. Czyli kto?

Jesteś ekstrawertykiem czy introwertykiem? W szpitalu czytałem książki abpa Rysia i ks. „Maliny”. Zadałem sobie kilka fundamentalnych pytań. Zacząłem zastanawiać się nad swoim charakterem. Ostatecznie rozwiązałem 2 różne testy MBTI, które służą do określenia 1 z 16 typów osobowości.


Jako wynik pierwszego otrzymałem (E)kstrawertyczny NFP, a w drugim (I)ntrowertyczny. Pierwsza litera odnosi się do psychologicznych pojęć wprowadzonych przez Carla Gustava Junga. Wyniki tej cechy osobowości były na pograniczu (np. 51 do 49%). To prawda, bo otoczenie najczęściej bierze mnie za ekstrawertyka, a ja uważam się za osobę introwertyczną. Poczytałem. Najnowsze badania dodają trzecią osobowość ambiwertyczną. No i mam odpowiedź.

Natomiast ENFP (Ekstrawertyk Intuicyjny Uczuciowiec Obserwator) to osoby kierujący swoją percepcję na otaczający świat. „Działacze” są często kreatywni, charyzmatyczni i spontaniczni. Zalecane zawody dla ENFP to: aktor, dziennikarz, dyplomata, psycholog, malarz czy pisarz. 

INFP (Introwertyk Intuicyjny Uczuciowiec Obserwator) to osoby kierujące się swoimi myślami i emocjami. „Idealiści” wykazują silne pragnienie posiadania mocnego systemu wartości oraz sensu we własnym życiu. Zalecane zawody dla INFP to: muzyk, pisarz, poeta, fotograf, socjolog, dziennikarz, działacz społeczny czy producent filmowy.

Podsumowując, Sebastian B. to ambiwertyk melancholik, NFP. Ciekawe, jak wy mnie postrzegacie i odbieracie. Co o mnie myślicie?


Napisz w komentarzu pod odpowiednim postem na FB lub IG, czy jesteś ekstrawertykiem czy introwertykiem. Później poszukaj w sieci darmowych testów MBTI i napisz, czy ich wynik zgodził się tak jak u mnie.


- - -
#melancholik #choleryk #flegmatyk #sangwinik #introwertyk #ekstrawertyk #ambiwertyk #psychologia #test #testosobowości #ryś #malina #MBTI #Jung #ENFP #INFP #praca #rynekpracy #pracamarzeń #mózg #mozg #myślenie #myśli #dziennikarz #fotograf #grafik #aktor #malarz #art