poniedziałek, 22 kwietnia 2019

Podsumowanie wielkopostnych ćwiczeń

Oglądaliście „Okruchy” o. Szustaka? Które zadanie najbardziej zapamiętaliście?


„Okruchy” były serią 40 krótkich ćwiczeń na Wielki Post. Jak je przeżyłem?

✒ Okruchy [#40] Urodziny 🤔 Data mojego chrztu to 22.11.92.

✒ Okruchy [#39] Cisza 🤔 Pół godziny adoracji w Sanktuarium Matki Bożej Bolesnej w Kałkowie.

✒ Okruchy [#38] Przebaczenie 🤔 Przebaczenie rodzinie, która mnie zraniła.

✒ Okruchy [#37] Umyj nogi 🤔 Konkretna pomoc drugiej osobie.

✒ Okruchy [#36] Rozrachunek 🤔 Spisanie rzeczy, z których chciałbym zrezygnować i które chciałbym zacząć.

✒ Okruchy [#35] Uśmiech 🤔 Rozbroił Ojciec. Uśmiech dla wszystkich.

#6 Poniedziałek: ⛪ Kaplica akademicka UPJP2.

✒ Okruchy [#34] Wstań 🤔 Wstanie o 4:30 na modlitwę.

✒ Okruchy [#33] Przyjemność 🤔 Wybrałem się na Targi Zielonych Wnętrz w Krakowie. Ja nie przepadam za roślinami, przyjaciółka wprost przeciwnie. Ale największą przyjemność sprawił nam oscypek z żurawiną z krakowskiego rynku.

✒ Okruchy [#32] Stare, proste i oczywiste 🤔 Post o chlebie i wodzie.

✒ Okruchy [#31] Przed posiłkiem 🤔 Dzisiaj na śniadanie do zupy mlecznej i chleba z marmoladą był croissant. Pomyślałem, że jednak w szpitalu u tych Bonifratów w Krakowie to dobry standard żywieniowy i było dziękczynienie za ten luksus. ;) Ale nie o tym dzisiaj. Wczoraj przyjąłem Eucharystię. W sali leżałem z 2 panów. Niespodziewanie po południu przyszedł do nas kapelan. To było naturalne danie świadectwa. Dziękuję za to doświadczenie.

✒ Okruchy [#30] Dystans 🤔 Wylądowałem w szpitalu. Na początku było wkurzenie, ale podszedłem do tego z dystansem i zaufaniem Panu.

✒ Okruchy [#29] Spowiedź 🤔 Byłem u spowiedzi podczas zadania o pielgrzymce. Proszę o modlitwę, żeby już do Wielkanocy nie była potrzebna.

#5 Poniedziałek: ⛪ Kościół Nawrócenia św. Pawła w Krakowie.

✒ Okruchy [#28] Przeproś 🤔 Byłem na dniu skupienia w Archidiecezji Krakowskiej. Ks. dr Piotr Studnicki, wykładowca UPJP2, przybliżył wtedy temat wykorzystywania seksualnego i kwestii komunikacji kryzysowej w Kościele w Polsce. Przepraszam, że wcześniej nie reagowałem i nie nagłaśniałem tematu. Zamierzam rzetelnie się nim zająć.

✒ Okruchy [#27] Cudze sprzątanie 🤔 Zapytanie znajomej, czy nie pomóc jej posprzątać sytuacji, w której się znalazła.

✒ Okruchy [#26] Twoja własna droga 🤔 Rozważanie Ewangelii (Łk 12-17).

✒ Okruchy [#25] Porozmawiaj 🤔 Zapytanie smutnej osoby z uczelni, czy wszystko "w porządku". Wysłuchanie.

✒ Okruchy [#24] Dla Pana Jezusa 🤔 Pójście na mszę rekolekcyjną , której przewodniczył bp Ryś w Krakowie.

✒ Okruchy [#23] Tylko pozytywnie 🤔 Afirmacja pozytywnego myślenia w codziennych sytuacjach.

#4 Poniedziałek: ⛪ Kaplica akademicka UPJP2.

✒ Okruchy [#22] Pielgrzymka 🤔 Pielgrzymka do Łagiewnik.

✒ Okruchy [#21] Odwiedziny 🤔 Odwiedzenie przyjaciółki.

✒ Okruchy [#20] Bez komfortu 🤔 Przygotowanie 'Drogi dla opuszczonych', inicjatywy, o której myślałem od dawna.

✒ Okruchy [#19] Strata 🤔 Bycie jak Jim Carrey w 'Jestem na tak'.

✒ Okruchy [#18] Inspiracja 🤔 Poszukanie inspiracji u św. Charbela, mnicha Kościoła katolickiego.

✒ Okruchy [#17] Trzydzieści minut 🤔 Trzydzieści minut z biblią w kaplicy.

#3 Poniedziałek: ⛪ Kościół Bernardynów w Krakowie.

✒ Okruchy [#16] Coś ekstra 🤔 Pójście do kaplicy akademickiej na modlitwę dziękczynną.

✒ Okruchy [#15] Prezent 🤔 Obdarowanie znajomej drobnym prezentem.

✒ Okruchy [#14] Sam na sam 🤔 Odmówienie Drogi Krzyżowej pomiędzy czynnościami w ciągu dnia.

✒ Okruchy [#13] Bądź wdzięczny 🤔 Założenie "Dziennika wdzięczności".

✒ Okruchy [#12] Odezwij się 🤔 Odezwanie się do przyjaciela z Kielc.

✒ Okruchy [#11] Realność 🤔 Przez jeden dzień nie udostępniłem nic w mediach społecznościowych (treści dodaję codziennie).

#2 Poniedziałek: ⛪ Kościół NMP z Lourdes w Krakowie.

✒ Okruchy [#10] Daj się wyspać 🤔 Jutro zamiast na 8, to poszedłem na 9:30 na Mszę rekolekcyjną z o. Szustakiem w Krakowie.

✒ Okruchy [#09] Porządek 🤔 Posprzątanie 1. rozdziału magisterki.

✒ Okruchy [#08] Modlitwą i postem 🤔 Post związany z zerwaniem z nałogiem.

✒ Okruchy [#07] Nie odkładaj 🤔 Rozpoczęcie montażu filmów dla Bernardynów.

✒ Okruchy [#06] Ktoś nieoczywisty: 🤔 Osoba, która wróciła niedawno z Erasmusa.

✒ Okruchy [#05] Nie narzekaj: 🤔 Przyklejenie karteczek "Nie narzekaj" na laptop, portfel i smartfon.

#1 Poniedziałek: ⛪ Sanktuarium św. Jana Pawła II w Krakowie.

✒ Okruchy [#04] Daj ręce: 🤔 Zaproszenie rodziców na obiad do restauracji.

✒ Okruchy [#03] Wyśpij się: 🤔 Powrót na weekend do rodzinnego domu.

✒ Okruchy [#02] Skarbonka: 🤔 Skarbonką zostało etui na okulary.

✒ Okruchy [#01] Świadectwo: 🤔 Zrobienie znaku krzyża, mijając kościół.